Sunday 9 December 2012

Andai ini sujud terakhir Ku ...

Assalamualaikum ...

 
Andai aku tahu ini laungan Azan terakhir ku dengar,
Sesungguhnya akan ku hayati & sambut laungan itu dan ku sertakan doa buat Baginda S.A.W.....
Andai aku tahu ini Wudhu terakhirku,
Akan ku basahi angotaku dgn sempurna.....
Andai aku tahu ini Solat terakhirku,
Akan ku tetapkan niat solatku dan bacaan Ayat Suci akan ku lafaz penuh penghayatan.....
Andai aku tahu ini Sujud terakhirku,
Akan ku basahi sejadahku dgn air mata keinsafan.....
Andai aku tahu ini Solat terakhirku,
Aku tidak akan melewatkan waktunya,
Aku tidak akan segera habiskan rakaatnya,
Tidak akan ku sia-siakan kesempatan terakhir untuk Mengaggungkan Asma Mu .... :'(

Tapi kita tidak tahu yg manakah diantara solat kita akan menjadi terakhir.....
Dan mengapa kita mensia-siakannya seolah-olah kita akan kekal hidup selamanya?
Mengapa kita segera habiskan peluang bersama Allah itu untuk kembali pada urusan dunia?

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Engkau ampunilah kami.......
............. ...................

Andai Esok Bukan milikku lagi.....
 
Hamba Ilahi ...

No comments:

Post a Comment